Hakukoneoptimointi

Suurenna tekstiäPienennä tekstin

GoogleBingNykyään useimmat kuluttajat käyttävät hakukonetta löytääkseen etsimänsä. Useimmissa tapauksissa tämä hakukone on Google, joten keskitymme pääasiassa siihen. Jos verkkokauppasi ilmestyy ensimmäiselle sivulle, saat ilmaisia kävijöitä ja, jos kaikki menee hyvin, myös ilmaisia asiakkaita.

SEO

Hakukoneoptimointi (SEO) on prosessi, jolla vaikutetaan verkkosivuston tai verkkosivun näkyvyyteen hakukoneen "luonnollisissa" tai maksuttomissa ("orgaanisissa") hakutuloksissa.

SEA

Hakukonemainonta (SEA) on Internet-markkinoinnin muoto, jossa verkkosivustoja edistetään lisäämällä niiden näkyvyyttä hakukoneiden tulossivuilla (SERP) optimoinnin ja mainonnan avulla.

Hakukoneoptimointi

EasyWebshop antaa sinulle edun

EasyWebshopEasyWebshop on jo optimoinut verkkokauppasi hakukoneiden parhaita tuloksia varten. Tämä antaa sinulle kilpailuedun verrattuna muihin palveluntarjoajiin tai verkkosivuston optimointiin itse.

Kaikkiin verkkokauppoihin on sisällytetty verkkotunnus
Automaattiset ja muokattavat otsikot ja META-tagit jokaisella sivulla
H1-, H2- ja H3-otsikkotagien oikea käyttö
Henkilökohtaiset SEO-ystävälliset verkko-osoitteet kaikille sivuille
Automaattisesti luotu XML-sivukartta - yourdomain.com/sitemap.xml
Automaattisesti luotu robots.txt - yourdomain.com/robots.txt
Blogin ominaisuus - yourdomain.com/blogi
Automaattisesti luotu RSS-syöte - yourdomain.com/rss
Verkkosivuston sisäinen SEO-testi
Sisällyttäminen hakemistoon
Tuote- ja kategoriakuvat saavat tiedostonimeksi kohteen nimen (kuvahaun indeksointi)
Kaikki kuvat saavat ALT-attribuutit
Todellinen responsiivinen suunnittelu - ei erillisiä sivustoja työpöydälle ja mobiililaitteille
Erittäin nopeat latausajat ja optimoitu skriptaus
Redundantti web hosting
HTML5-, CSS3- ja vanilla JavaScript-standardit
Ei hitaiden ja resursseja vaativien kehysten käyttöä

EasyWebshop-käyttäjänä sinun ei tarvitse huolehtia teknisestä osuudesta. Me huolehdimme siitä. Varmistamme, että verkkosivustosi on optimoitu ja toteutamme uusimmat SEO-trendit puolestasi.

Pidä verkkosivustosi suunnittelu siistinä ja yksinkertaisena. Oletusmallin tai -teeman muuttaminen voi tietyissä tilanteissa kumota osan integroiduista SEO-optimoinneista. Vältä mainoksia, ponnahdusikkunoita, seurantalaitteita ja muuta sotkua. Hakukoneet etsivät laadukkaita verkkosivustoja.


Vinkkejä ja neuvoja hakukoneoptimointiin

Jotta hakukoneet indeksoisivat sivustosi, hakukoneiden on ensin löydettävä se. Ne tekevät tämän seuraamalla muiden verkkosivustojen linkkejä. On tärkeää, että muut sivustot linkittävät sivustoosi, muuten sivustosi ei pääse indeksoitumaan.

Tekemistä

  • Tarjoa riittävät tiedot. Kirjoita tarkat tuotekuvaukset ja anna tietoa kategoriasivuilla. Luo lisäsivuja, joilla on tekstiä. Jos verkkokauppasi on monikielinen, täytä kaikki kentät kaikilla kielillä.


  • Valitse 5-10 avainsanaa ja käytä niitä otsikoissa, META-kuvauksissa, verkkosivujen sisällössä sekä luokka- ja tuotekuvauksissa.


  • Täytä sivun Title ja META-kuvaus luokka- ja CMS-sivuille. Varmista, että ne liittyvät verkkosivuun. Älä kopioi tekstejä. Kirjoita jokaiselle sivulle oma kohdennettu teksti. META-kuvaukset asetetaan automaattisesti puolestasi tuotteillesi tuotekuvauksen mukaan.

  • Liitä verkkotunnus verkkosivustoosi. Mieluiten verkkotunnus, jossa on tärkeimmät avainsanasi. Mitä lyhyempi verkkotunnus on, sitä parempi.

  • Linkkien rakentaminen: Hanki linkkejä muilta verkkosivustoilta verkkosivustollesi. Useat kymmenet linkit sivustollesi laadukkailla sivustoilla tuottavat enemmän tuloksia Googlessa kuin 1.000 linkkiä merkityksettömiltä sivustoilta.


  • Ole aktiivinen foorumeilla ja sosiaalisissa verkostoissa


  • Lähetä XML-sitemapisi Google Search Consoleen ja Bing Webmaster Toolsiin (verifioi sivustosi)

  • Hakukoneet suosivat vanhempia verkkosivustoja, joille on kertynyt luotettavuutta. Verkkotunnus, joka on 3 vuotta vanha, pärjää paremmin kuin uusi verkkotunnus.

Dont's

  • Älä kopioi tai käytä tekoälyn tuottamia tekstejä. Kirjoita omat. Hakukoneet pitävät ainutlaatuisesta sisällöstä. Jos kopioit tekstiä ja muutat sitä hieman, myös hakukoneet huomaavat sen.


  • Myyjät saavat joskus sähköpostia yrityksiltä, jotka lupaavat erinomaisia tuloksia hakukoneissa. Älä vastaa. Luvatut "backlinkit" sisältävät yleensä vain vähän arvoa.

  • META-avainsanat eivät ole tärkeitä. Google jopa sivuuttaa ne kokonaan. Ne ovat AltaVistan, Hotbotin ja Infoseekin ajoilta niille, jotka ovat tarpeeksi vanhoja muistamaan.

  • Älä liioittele avainsanatäytteillä. Älä käytä avainsanoja, jotka eivät koske sivustoasi.


  • Älä ryhdy laajamittaisiin vastavuoroisiin linkitysjärjestelyihin, joiden sisältö on heikkolaatuista tai pinnallista.


  • Miten sijaintisi Googlessa määräytyy, riippuu monista parametreista. Et voi maksaa Googlelle siitä, että olet ykkönen. SEM ei vaikuta positiivisesti tai negatiivisesti orgaanisiin hakutuloksiisi.


  • Duplisoitua sisältöä ei rangaista. Ei ole ongelma, jos sinulla on useita verkkotunnuksia. Oletusverkkotunnus indeksoidaan.


  • Heikkolaatuisen, ohuen sisällön luominen, joka tarjoaa käyttäjille vain vähän arvoa, voi johtaa rangaistuksiin.


Muista, että hakukoneoptimoinnin tavoitteena on luoda laadukasta, relevanttia ja hyödyllistä sisältöä, joka tarjoaa käyttäjille lisäarvoa. Keskity luomaan käyttäjäystävällinen verkkosivusto, joka on optimoitu hakukoneita varten, sen sijaan että yrität manipuloida hakukoneiden sijoituksia.


SEO-optimointityökalu

SEO-optimointiEasyWebshop tarjoaa sisäisen SEO-optimointityökalun, jonka avulla voit valmistella verkkosivustosi hakukoneita varten. Hakukoneoptimointityökalu toimii tarkistuslistana, jossa on 24 tarkistusta, joiden avulla näet, onko verkkosivustosi optimoitu.

Hakukoneoptimointityökalu löytyy osoitteesta Markkinointi > Hakukoneoptimointi.

OK ICONEi OK ICONKaikki ongelmat näytetään keltaisella tai punaisella. Huomaa, että jotkin testit tarvitsevat aikaa läpäistäkseen ne: SEO on pitkäaikainen investointi. Jos saat vihreän merkin jokaisessa vaiheessa, verkkosivustosi on optimoitu. Alareunassa näet SEO-pisteytyksesi.

Sivut, joilla on noindex-tagi

Joitakin verkkosivustosi sivuja ei indeksoida hakukoneissa, koska ne eivät tarjoa hyödyllistä tietoa.

  • /account - asiakkaidesi tilisivu näkyy vain kirjautuneena sisään
  • /cart - hakukoneen näkökulmasta ostoskori on tyhjä
  • /recover - asiakastilin palautussivu
  • /signup - asiakastilin kirjautumissivu

Sivujen poissulkemisen motiivina on, ettei hakukoneille syötetä heikkolaatuista sisältöä. Hakukoneet rankkaavat hyödyllisellä sisällöllä varustetut sivustot paremmin. Laatu on tärkeämpää kuin määrä. Nämä sivut eivät myöskään ole hyviä sisääntulosivuja kävijöille.

www- ja muut kuin www-osoitteet

Verkkosivustosi käyttää jatkuvasti ei-www-URL-osoitetta (tai verkko-osoitetta). Tämä tarkoittaa, että www.-osio, joka tulee https:// jälkeen ja ennen verkkotunnustasi, on vapaaehtoinen. Tämä on oletuskäyttäytyminen, eikä sitä voi muuttaa. www-versio ohjaa ei-www-versioon.

Argumentti ei-www-osoitteiden valitsemiselle on se, että URL-osoitteista saadaan lyhyempiä. Sillä säästetään 4 merkkiä, mikä säästää enemmän tilaa henkilökohtaisille verkko-osoitteille.

Kanoniset URL-osoitteet

Kun sivulla on päällekkäinen URL-osoite, head-osioon lisätään Canonical-tagi Näin on silloin, kun sivun kieli on määritetty URL-osoitteessa, mutta se on sama kuin verkkosivuston oletuskieli.

Kanoniset URL-osoitteet luodaan automaattisesti. Niitä ei ole mahdollista luoda itse.

301 uudelleenohjaukset

Jotkin sivut ohjautuvat sopivimpaan URL-osoitteeseen. Näin tapahtuu, kun sivu saa tai menettää henkilökohtaisen verkko-osoitteen.

Uudelleenohjaukset luodaan automaattisesti. Niitä ei ole mahdollista luoda itse.

Kerroin kysyttyjä kysymyksiä SEO:sta

Milloin sivustoni ilmestyy Googleen?
Hakukoneisiin indeksoituminen sujuu yleensä melko nopeasti, joskus vain muutamassa tunnissa. Hyvän aseman luominen on prosessi, joka vaatii enemmän aikaa ja vaivaa. Varmista, että verkkosivustosi tarjoaa laadukasta sisältöä ja huolehdi sisäänpäin suuntautuvista linkeistä aiheeseen liittyviltä verkkosivustoilta, joilla on hyvä maine.
Miten poistan sivun Googlelta?
Poista sivu tai tuote verkkosivustoltasi. Google päivittää indeksinsä automaattisesti jonkin ajan kuluttua. Jos pyydät sivun poistamista Google Search Console -palvelun avulla, voi kestää noin 24-48 tuntia, ennen kuin sivu poistetaan indeksistä.

Seuraava sivu: Vertailusivustot

Starter wiki



Usein esitettyjä kysymyksiä Yhteydenotto

Yleiset ehdot Yksityisyys 2009 ‑ 2024 EasyWebshop