Hakukoneoptimointi
Nykyään useimmat kuluttajat käyttävät hakukonetta löytääkseen etsimänsä. Useimmissa tapauksissa tämä hakukone on Google, joten keskitymme pääasiassa siihen. Jos verkkokauppasi ilmestyy ensimmäiselle sivulle, saat ilmaisia kävijöitä ja, jos kaikki menee hyvin, myös ilmaisia asiakkaita.
SEOHakukoneoptimointi (SEO) on prosessi, jolla vaikutetaan verkkosivuston tai verkkosivun näkyvyyteen hakukoneen "luonnollisissa" tai maksuttomissa ("orgaanisissa") hakutuloksissa. | SEAHakukonemainonta (SEA) on Internet-markkinoinnin muoto, jossa verkkosivustoja edistetään lisäämällä niiden näkyvyyttä hakukoneiden tulossivuilla (SERP) optimoinnin ja mainonnan avulla. |
EasyWebshop antaa sinulle edun
EasyWebshop on jo optimoinut verkkokauppasi hakukoneiden parhaita tuloksia varten. Tämä antaa sinulle kilpailuedun verrattuna muihin palveluntarjoajiin tai verkkosivuston optimointiin itse.
Kaikkiin verkkokauppoihin on sisällytetty verkkotunnus
Automaattiset ja muokattavat otsikot ja META-tagit jokaisella sivulla
H1-, H2- ja H3-otsikkotagien oikea käyttö
Henkilökohtaiset SEO-ystävälliset verkko-osoitteet kaikille sivuille
Automaattisesti luotu XML-sivukartta - yourdomain.com/sitemap.xml
Automaattisesti luotu robots.txt - yourdomain.com/robots.txt
Blogin ominaisuus - yourdomain.com/blogi
Automaattisesti luotu RSS-syöte - yourdomain.com/rss
Verkkosivuston sisäinen SEO-testi
Sisällyttäminen hakemistoon
Tuote- ja kategoriakuvat saavat tiedostonimeksi kohteen nimen (kuvahaun indeksointi)
Kaikki kuvat saavat ALT-attribuutit
Todellinen responsiivinen suunnittelu - ei erillisiä sivustoja työpöydälle ja mobiililaitteille
Erittäin nopeat latausajat ja optimoitu skriptaus
Redundantti web hosting
HTML5-, CSS3- ja vanilla JavaScript-standardit
Ei hitaiden ja resursseja vaativien kehysten käyttöä
EasyWebshop-käyttäjänä sinun ei tarvitse huolehtia teknisestä osuudesta. Me huolehdimme siitä. Varmistamme, että verkkosivustosi on optimoitu ja toteutamme uusimmat SEO-trendit puolestasi.
Pidä verkkosivustosi suunnittelu siistinä ja yksinkertaisena. Oletusmallin tai -teeman muuttaminen voi tietyissä tilanteissa kumota osan integroiduista SEO-optimoinneista. Vältä mainoksia, ponnahdusikkunoita, seurantalaitteita ja muuta sotkua. Hakukoneet etsivät laadukkaita verkkosivustoja.
Vinkkejä ja neuvoja hakukoneoptimointiin
Jotta hakukoneet indeksoisivat sivustosi, hakukoneiden on ensin löydettävä se. Ne tekevät tämän seuraamalla muiden verkkosivustojen linkkejä. On tärkeää, että muut sivustot linkittävät sivustoosi, muuten sivustosi ei pääse indeksoitumaan.
Tekemistä
| Dont's
|
Muista, että hakukoneoptimoinnin tavoitteena on luoda laadukasta, relevanttia ja hyödyllistä sisältöä, joka tarjoaa käyttäjille lisäarvoa. Keskity luomaan käyttäjäystävällinen verkkosivusto, joka on optimoitu hakukoneita varten, sen sijaan että yrität manipuloida hakukoneiden sijoituksia.
SEO-optimointityökalu
EasyWebshop tarjoaa sisäisen SEO-optimointityökalun, jonka avulla voit valmistella verkkosivustosi hakukoneita varten. Hakukoneoptimointityökalu toimii tarkistuslistana, jossa on 24 tarkistusta, joiden avulla näet, onko verkkosivustosi optimoitu.
Hakukoneoptimointityökalu löytyy osoitteesta Markkinointi > Hakukoneoptimointi.
Kaikki ongelmat näytetään keltaisella tai punaisella. Huomaa, että jotkin testit tarvitsevat aikaa läpäistäkseen ne: SEO on pitkäaikainen investointi. Jos saat vihreän merkin jokaisessa vaiheessa, verkkosivustosi on optimoitu. Alareunassa näet SEO-pisteytyksesi.
Sivut, joilla on noindex-tagi
Joitakin verkkosivustosi sivuja ei indeksoida hakukoneissa, koska ne eivät tarjoa hyödyllistä tietoa.
- /account - asiakkaidesi tilisivu näkyy vain kirjautuneena sisään
- /cart - hakukoneen näkökulmasta ostoskori on tyhjä
- /recover - asiakastilin palautussivu
- /signup - asiakastilin kirjautumissivu
Sivujen poissulkemisen motiivina on, ettei hakukoneille syötetä heikkolaatuista sisältöä. Hakukoneet rankkaavat hyödyllisellä sisällöllä varustetut sivustot paremmin. Laatu on tärkeämpää kuin määrä. Nämä sivut eivät myöskään ole hyviä sisääntulosivuja kävijöille.
www- ja muut kuin www-osoitteet
Verkkosivustosi käyttää jatkuvasti ei-www-URL-osoitetta (tai verkko-osoitetta). Tämä tarkoittaa, että www.-osio, joka tulee https:// jälkeen ja ennen verkkotunnustasi, on vapaaehtoinen. Tämä on oletuskäyttäytyminen, eikä sitä voi muuttaa. www-versio ohjaa ei-www-versioon.
Argumentti ei-www-osoitteiden valitsemiselle on se, että URL-osoitteista saadaan lyhyempiä. Sillä säästetään 4 merkkiä, mikä säästää enemmän tilaa henkilökohtaisille verkko-osoitteille.
Kanoniset URL-osoitteet
Kun sivulla on päällekkäinen URL-osoite, head-osioon lisätään Canonical-tagi Näin on silloin, kun sivun kieli on määritetty URL-osoitteessa, mutta se on sama kuin verkkosivuston oletuskieli.
Kanoniset URL-osoitteet luodaan automaattisesti. Niitä ei ole mahdollista luoda itse.
301 uudelleenohjaukset
Jotkin sivut ohjautuvat sopivimpaan URL-osoitteeseen. Näin tapahtuu, kun sivu saa tai menettää henkilökohtaisen verkko-osoitteen.
Uudelleenohjaukset luodaan automaattisesti. Niitä ei ole mahdollista luoda itse.
Kerroin kysyttyjä kysymyksiä SEO:sta
- Milloin sivustoni ilmestyy Googleen?
- Hakukoneisiin indeksoituminen sujuu yleensä melko nopeasti, joskus vain muutamassa tunnissa. Hyvän aseman luominen on prosessi, joka vaatii enemmän aikaa ja vaivaa. Varmista, että verkkosivustosi tarjoaa laadukasta sisältöä ja huolehdi sisäänpäin suuntautuvista linkeistä aiheeseen liittyviltä verkkosivustoilta, joilla on hyvä maine.
- Miten poistan sivun Googlelta?
- Poista sivu tai tuote verkkosivustoltasi. Google päivittää indeksinsä automaattisesti jonkin ajan kuluttua. Jos pyydät sivun poistamista Google Search Console -palvelun avulla, voi kestää noin 24-48 tuntia, ennen kuin sivu poistetaan indeksistä.
Seuraava sivu: Vertailusivustot
- Johdanto
- Tuotehallinta
- Verkkokaupan kokoonpano
- Tilin ja kaupan asetukset
- Maksutavat ja maksupalveluntarjoajat
- Laskut ja ehdot
- Toimituskustannusten asettaminen
- Alennukset ja lisämaksut
- Verkkotunnusten rekisteröinti ja siirtäminen
- Monikielinen kauppa
- Yhdistäminen ulkoisiin alustoihin
- Henkilökohtaiset verkko-osoitteet
- Useiden verkkokauppojen hallinta (Multishop)
- Automaattiset sähköpostit asiakkaille
- Kauniin ulkoasun suunnittelu
- Tilausten hallinta
- Markkinointi
- Moduulit
- Varmuuskopiot ja tietojen vienti
- Sähköposti ja verkkoposti
- Järjestelmänvalvojan tilit
- Korkealaatuiset valokuvat
- Kahden tekijän todennus
- Tarrat
- Meta-tagit - Verkkosivuston tarkastus
- Live-chat
- Diaesitys
- Kävijäanalyysi - Google Analytics
- Suodattimet
- Myyntipiste (POS)
- Lomakekentät
- Digitaaliset tai virtuaaliset tuotteet
- Symcalia-varausjärjestelmä
- Vieraskirja
- Yhteydenotto helpdeskiin