Lahjakortit ja arvosetelit
Lahjakorttien (joita kutsutaan myös lahjakortiksi, lahjakortiksi, lahjakortiksi tai alennuskupongiksi) avulla voit antaa asiakkaillesi luottoa lahjakortin avulla. Lahjakortin ostanut asiakas tai toinen lahjakortin saanut asiakas voi käyttää lahjakortin käyttämällä alennuskoodia, joka on jokaiselle lahjakortille yksilöllinen.
Vaihe 1
Lahjakortteja voi ostaa aivan kuten tavallisia tuotteita. Voit lisätä ne erilliseen kategoriaan tai sekoittaa ne kategoriaan muiden tuotteiden kanssa. Lahjakortit voivat olla myös tuotevariaatioita.
- Navigoi kohtaan Hallinta > Tuotteet
- Klikkaa välilehteä alennukset
- Rullaa sivun alareunaan ja aktivoi asetus Tämä tuote on lahjakortti
Vieritä alaspäin ja kaksi muuta kenttää tulee näkyviin:
- Hinta
- Tämä on lahjakortin arvo ja se on sama kuin tuotteen hinta. Hinta.
- Lahjakortin koodin etuliite
- Tämä on kiinteä teksti, joka näkyy ennen lahjakortin satunnaista alennuskoodia. Tämä on kiinteä teksti, joka ilmestyy ennen lahjakortin satunnaista alennuskoodia.
Pidä alennuskoodit yksinkertaisina: näin asiakkaasi voivat kirjoittaa ne helposti. Älä käytä erikoismerkkejä tai pienten ja isojen kirjainten yhdistelmää. Satunnaisesti luodut alennuskoodit sisältävät vain pieniä kirjaimia ja numeroita, lukuun ottamatta i (pieni I-kirjain), l (pieni L-kirjain), o (pieni O-kirjain), 0 (nolla) ja 1 (yksi). Näitä merkkejä ei käytetä, koska ne voivat aiheuttaa sekaannuksia keskenään.
Vaihe 2
Asiakkaasi voivat tilata lahjakortin verkkokaupastasi.
- Tilauksen vahvistamisen jälkeen luodaan inaktiivinen lahjakortti
- Suoritetun maksun jälkeen lahjakortti aktivoidaan
Voit myös itse aktivoida lahjakortin muuttamalla tilauksen tilan muotoon Maksu vastaanotettu, Käsittelyssä oleva tilaus, Tilaus lähetetty tai Valmis.
Voit myös aktivoida tai poistaa lahjakortin käytöstä kohdassa Asetukset > Lisää vaihtoehtoja > Alennukset / lisämaksut > Lahjakortit.
Jos Alennukset / Lisämaksut ei näy valikossa, säädä ensin käyttäjäkokemuksen taso Edistynyt:ksi kohdassa Asetukset > Lisää vaihtoehtoja > Käyttäjäkokemuksen taso.
Lähetä lahjakortin alennuskoodi asiakkaalle. Tämä voidaan tehdä fyysisen postin välityksellä tai digitaalisesti sähköpostitse tilauksen tilan muuttamisen yhteydessä.
Vaihe 3
Asiakkaasi voivat tehdä ostoksia lahjakortilla, kunnes summa on käytetty loppuun. Lahjakortteja voi yhdistää muihin alennuksiin.
- Jos lahjakortin summa on pienempi tai yhtä suuri kuin ostoskorin summa, lahjakortti käytetään loppuun ja se poistetaan käytöstä
- Jos lahjakortin summa on suurempi kuin ostoskorin summa, lahjakortti säilyttää jäljellä olevan arvon
Yleiskatsaus kaikista lahjakortilla tehdyistä tilauksista löytyy osoitteesta Asetukset > Lisää vaihtoehtoja > Alennukset / lisämaksut > Lahjakortit.
Jos verkkokaupassa on useita valuuttoja, lahjakortteja voi ostaa millä tahansa verkkokaupan valuutalla. Lahjakortin arvo lasketaan automaattisesti senhetkisen valuuttakurssin mukaan. Lahjakortti voidaan käyttää myös toisessa valuutassa. Sama pätee myös tässä tapauksessa: muuntolaskelma menee automaattisesti.
Kerroin kysyttyjä kysymyksiä lahjakorteista
- Lahjakortin alennuskoodi ei toimi
- Lahjakortit eivät toimi, jos alennukset / lisämaksut -moduuli ei ole aktiivinen tai jos lahjakortti ei ole aktiivinen. Kun asiakas syöttää alennuskoodin tässä tilanteessa, hän saa viestin Epätevä alennuskoodi
Ratkaisu: Aktivoi moduuli Alennukset / lisämaksut ja lahjakortti.
Seuraava sivu: Massatoiminnot
- Johdanto
- Tuotehallinta
- Verkkokaupan kokoonpano
- Tilin ja kaupan asetukset
- Maksutavat ja maksupalveluntarjoajat
- Laskut ja ehdot
- Toimituskustannusten asettaminen
- Alennukset ja lisämaksut
- Verkkotunnusten rekisteröinti ja siirtäminen
- Monikielinen kauppa
- Yhdistäminen ulkoisiin alustoihin
- Henkilökohtaiset verkko-osoitteet
- Useiden verkkokauppojen hallinta (Multishop)
- Automaattiset sähköpostit asiakkaille
- Kauniin ulkoasun suunnittelu
- Tilausten hallinta
- Markkinointi
- Moduulit
- Varmuuskopiot ja tietojen vienti
- Sähköposti ja verkkoposti
- Järjestelmänvalvojan tilit
- Korkealaatuiset valokuvat
- Kahden tekijän todennus
- Tarrat
- Meta-tagit - Verkkosivuston tarkastus
- Live-chat
- Diaesitys
- Kävijäanalyysi - Google Analytics
- Suodattimet
- Myyntipiste (POS)
- Lomakekentät
- Digitaaliset tai virtuaaliset tuotteet
- Symcalia-varausjärjestelmä
- Vieraskirja
- Yhteydenotto helpdeskiin