Markkinointi

Suurenna tekstiäPienennä tekstin

MarkkinointiOsa yrityksen pyörittämistä on markkinointia. Asiakkaidesi on löydettävä verkkosivustosi, jotta saataisiin myyntiä. Tällä ja seuraavilla sivuilla kuvataan, miten voit houkutella kävijöitä ja muuntaa heidät asiakkaiksi. Aluksi sinulla on vain vähän tilauksia, mutta myöhemmin tyytyväiset asiakkaasi tuottavat vakaat tulot.

Valmiina asiakkaita varten

Asiakkaat

Varmista, että tuotekatalogisi on valmis, sinulla on houkutteleva verkkosivujen ulkoasu ja verkkosivut on täytetty tarvittavilla tiedoilla.

Kävijät
Kävijä on potentiaalinen asiakas tai potentiaalinen asiakas, joka vierailee verkkosivustollasi ja tutustuu tuotteisiisi.
Asiakkaat
Kävijöistä tulee asiakkaita, kun he tilaavat tuotteita verkkokaupastasi.
Muunnokset
Konversio on muutos kävijästä asiakkaaksi. Muunnossuhde on asiakkaiksi muunnettujen kävijöiden prosenttiosuus.

Löydät kävijätilastot ja konversioanalyysin osoitteesta Dashboard > Kävijäanalyysi.


Easy Analytics Graph

Easy Analytics Chart

Easy Analytics viivakaavio

Easy Analytics Conversion graph
Easy Analytics, EasyWebshop:n kävijäanalyysisovellus.

Huomaa, että kävijäanalyysi ei ole täysin tarkka, mutta se antaa sinulle hyvän kuvan edistymisestäsi. Jos verkkosivustoasi näytetään esityksessä 200 henkilölle, näet vain yhden vierailun tietokoneelta, joka käyttää verkkosivustoasi. Sitä vastoin jotkut ihmiset lasketaan useaan kertaan, jos he vierailevat verkkosivustollasi käyttämällä useita laitteita tai VPN:ää. Suodatamme suurimman osan roskapostiboteista pois, mutta jotkut käyttäytyvät hyvin inhimillisesti, eikä niitä voi erottaa toisistaan. Verkkosivustosi on saatavilla maailmanlaajuisesti ja kaikille: emme koskaan estä kävijöitä tietyiltä maantieteellisiltä alueilta, sillä se voisi tarkoittaa, että estäisimme myös VPN-käyttäjät.

On tärkeää, että panostat riittävästi aikaa verkkokauppasi mainostamiseen. Seuraavat vinkit ja sivut auttavat sinua matkallasi.

Vinkkejä ja neuvoja verkkokauppasi markkinointiin

Hyvä verkkotunnus
Valitse helposti kirjoitettava ja helposti muistettava verkkotunnus Vältä erikoismerkkejä ja numeroita, jos ne eivät kuulu toiminimiisi. Pidä verkkotunnuksesi mahdollisimman lyhyenä, mikä voi olla vaikeaa verkkotunnusten valtaajien vuoksi. Voit liittää verkkosivustoosi useita verkkotunnuksia.
Houkuttele kävijöitä
Tarvitset ensinnäkin kävijöitä. Kävijöitä ei tule luonnostaan siksi, että sinulla on verkkosivusto. Rekisteröi verkkosivustosi internetin aloitussivuilla, pyydä ystäviä, liikekumppaneita ja muita yrittäjiä laittamaan linkki verkkosivustollesi ja ole läsnä verkkofoorumeilla ja sosiaalisissa verkostoissa. Laadukkaammat linkit verkkosivustollesi merkitsevät parempaa sijoitusta hakukoneissa, kuten Google ja Bing. Tämä taas tarjoaa ylimääräisiä - ilmaisia - kävijöitä.
Mainosta oikealla kohderyhmällä
Jos mainostat, verkossa tai offline, varmista aina, että mainoksesi tavoittavat oikean kohderyhmän. Segmentoi mainokset kiinnostuksen, asiakastyypin, maantieteellisen sijainnin, ikäryhmän ja/tai sukupuolen mukaan.
Luo käyntikortteja
Laita verkkotunnuksesi käyntikortteihin, esitteisiin, myymälän julkisivuun, yrityksen autoon ja muuhun mainosmateriaaliin. Voit luoda QR-koodin URL-osoitteesta, jos haluat syvälinkittää pitkän verkko-osoitteen.
Ammattimainen ulkoasu
EasyWebshopn avulla voit mukauttaa verkkosivustosi ulkoasun itse. Voit tehdä verkkosivustostasi niin kauniin (tai ruman) kuin haluat. Varmista, että sinulla on ammattimaisen näköinen verkkosivusto, joka luo luottamusta. Pysy johdonmukaisena fonttien ja värien suhteen, vältä kiireisiä ja epäselviä taustoja. Logosi tulisi näkyä yläreunassa. Vältä oikeinkirjoitusvirheitä, isoja kirjaimia, välimerkkien puutetta tai useita huutomerkkejä peräkkäin.
Kaikki tiedot saatavilla
Mitkä ovat maksuvaihtoehdot? Milloin tuotteeni toimitetaan? Mitkä ovat ehdot? Mitkä ovat fyysisen myymälän aukioloajat? Kävijöidesi pitäisi löytää nämä tiedot verkkosivuilta.
Helppo kassa
Verkkokauppasi on optimoitu saumatonta kassakäyntiä varten maksimaalisen konversion saavuttamiseksi. Pidä se sellaisena: jokainen lisäominaisuus, jonka lisäät, vaikeuttaa asiakkaidesi tilaamista.
Tarjoa hyviä tuotteita oikeaan hintaan
Tee markkinatutkimus. Varmista, että tuotteesi tai palvelusi tarjoavat arvoa, ja vertaile hintoja toimialallasi. Myös kävijäsi tekevät näin ja ostavat luonnollisesti halvimman hinnan tuotteen. Ovatko tuotteesi kalliimpia? Kerro kävijöillesi miksi. Onko tuotteesi laadukkaampi, parempi palvelu?
Tarjoa erinomaista asiakaspalvelua
Asiakkaillasi pitäisi olla helppo tapa ottaa sinuun yhteyttä ja saada haluamansa vastaukset. Verkkokaupassasi on sisäänrakennettu yhteydenottolomake, jossa on roskapostisuojaus. Älä julkaise sähköpostiosoitettasi verkkosivustollasi: jonkin ajan kuluttua saat paljon spam- ja phishing-sähköposteja.
Pitäkää toimituskulut alhaisina
Kun kävijäsi ovat lisänneet tuotteet ostoskoriinsa, haluat tietenkin, että he tekevät tilauksensa loppuun. Vältä ikäviä yllätyksiä, kuten korkeita toimituskuluja, lisämaksuja tai ylimääräisiä käsittelymaksuja. Kävijät peruuttavat tilauksensa näistä syistä. Harkitse ilmaisen toimituksen tarjoamista tietystä tilausmäärästä alkaen.
Tarjoa useita maksutapoja
Asiakkaillasi tulisi olla mahdollisuus valita vähintään 4 eri maksutavan välillä. Mitä enemmän, sitä parempi. Verkkokauppasi ostoskori tarjoaa arvion toimituskuluista ja luettelon käytettävissä olevista maksutavoista ennen kuin asiakkaan tarvitsee syöttää mitään tietoja.
Tarjoa alennuksia
Alennus toisesta tilauksesta, lahjatuote, määräalennukset ja ilmainen toimitus tietystä ostosummasta alkaen tarjoavat lisäkannustimen tilauksen tekemiseen.
Hanki kanta-asiakkaita
Uusien asiakkaiden houkutteleminen maksaa rahaa. On paljon halvempaa saada nykyiset asiakkaat ostamaan uudelleen. Tarjoa vinkkilistoja ja uutiskirje kampanjoineen pysyvää asiakassuhdetta varten. Ja tietysti pyri erinomaiseen palveluun, jotta asiakkaasi tulevat takaisin, jättävät positiivisia arvosteluja ja antavat suusanaa.
Patience
Ajattele pitkällä aikavälillä, älä odota välittömiä tuloksia. Yrityksen rakentaminen ei tapahdu yhdessä yössä. Verkkokauppasi käyttää uusimpia tekniikoita optimaalisten hakukonetulosten saavuttamiseksi. Hyvien sijoitusten saavuttaminen vie kuitenkin aikaa. Monet verkkokaupat menestyvät todella hyvin vasta 3 vuoden kuluttua.

Seuraava sivu: Hakukoneoptimointi

Starter wiki



Usein esitettyjä kysymyksiä Yhteydenotto

Tämä verkkosivusto ei käytä seurantakeksejä eikä myy henkilötietoja.Yleiset ehdotYksityisyys 2009 ‑ 2025 EasyWebshop