Markkinointi
Osa yrityksen pyörittämistä on markkinointia. Asiakkaidesi on löydettävä verkkosivustosi, jotta saataisiin myyntiä. Tällä ja seuraavilla sivuilla kuvataan, miten voit houkutella kävijöitä ja muuntaa heidät asiakkaiksi. Aluksi sinulla on vain vähän tilauksia, mutta myöhemmin tyytyväiset asiakkaasi tuottavat vakaat tulot.
Valmiina asiakkaita varten
Varmista, että tuotekatalogisi on valmis, sinulla on houkutteleva verkkosivujen ulkoasu ja verkkosivut on täytetty tarvittavilla tiedoilla.
- Kävijät
- Kävijä on potentiaalinen asiakas tai potentiaalinen asiakas, joka vierailee verkkosivustollasi ja tutustuu tuotteisiisi.
- Asiakkaat
- Kävijöistä tulee asiakkaita, kun he tilaavat tuotteita verkkokaupastasi.
- Muunnokset
- Konversio on muutos kävijästä asiakkaaksi. Muunnossuhde on asiakkaiksi muunnettujen kävijöiden prosenttiosuus.
Löydät kävijätilastot ja konversioanalyysin osoitteesta Dashboard > Kävijäanalyysi.
Easy Analytics, EasyWebshop:n kävijäanalyysisovellus.
Huomaa, että kävijäanalyysi ei ole täysin tarkka, mutta se antaa sinulle hyvän kuvan edistymisestäsi. Jos verkkosivustoasi näytetään esityksessä 200 henkilölle, näet vain yhden vierailun tietokoneelta, joka käyttää verkkosivustoasi. Sitä vastoin jotkut ihmiset lasketaan useaan kertaan, jos he vierailevat verkkosivustollasi käyttämällä useita laitteita tai VPN:ää. Suodatamme suurimman osan roskapostiboteista pois, mutta jotkut käyttäytyvät hyvin inhimillisesti, eikä niitä voi erottaa toisistaan. Verkkosivustosi on saatavilla maailmanlaajuisesti ja kaikille: emme koskaan estä kävijöitä tietyiltä maantieteellisiltä alueilta, sillä se voisi tarkoittaa, että estäisimme myös VPN-käyttäjät.
On tärkeää, että panostat riittävästi aikaa verkkokauppasi mainostamiseen. Seuraavat vinkit ja sivut auttavat sinua matkallasi.
Vinkkejä ja neuvoja verkkokauppasi markkinointiin
- Hyvä verkkotunnus
- Valitse helposti kirjoitettava ja helposti muistettava verkkotunnus Vältä erikoismerkkejä ja numeroita, jos ne eivät kuulu toiminimiisi. Pidä verkkotunnuksesi mahdollisimman lyhyenä, mikä voi olla vaikeaa verkkotunnusten valtaajien vuoksi. Voit liittää verkkosivustoosi useita verkkotunnuksia.
- Houkuttele kävijöitä
- Tarvitset ensinnäkin kävijöitä. Kävijöitä ei tule luonnostaan siksi, että sinulla on verkkosivusto. Rekisteröi verkkosivustosi internetin aloitussivuilla, pyydä ystäviä, liikekumppaneita ja muita yrittäjiä laittamaan linkki verkkosivustollesi ja ole läsnä verkkofoorumeilla ja sosiaalisissa verkostoissa. Laadukkaammat linkit verkkosivustollesi merkitsevät parempaa sijoitusta hakukoneissa, kuten Google ja Bing. Tämä taas tarjoaa ylimääräisiä - ilmaisia - kävijöitä.
- Mainosta oikealla kohderyhmällä
- Jos mainostat, verkossa tai offline, varmista aina, että mainoksesi tavoittavat oikean kohderyhmän. Segmentoi mainokset kiinnostuksen, asiakastyypin, maantieteellisen sijainnin, ikäryhmän ja/tai sukupuolen mukaan.
- Luo käyntikortteja
- Laita verkkotunnuksesi käyntikortteihin, esitteisiin, myymälän julkisivuun, yrityksen autoon ja muuhun mainosmateriaaliin. Voit luoda QR-koodin URL-osoitteesta, jos haluat syvälinkittää pitkän verkko-osoitteen.
- Ammattimainen ulkoasu
- EasyWebshopn avulla voit mukauttaa verkkosivustosi ulkoasun itse. Voit tehdä verkkosivustostasi niin kauniin (tai ruman) kuin haluat. Varmista, että sinulla on ammattimaisen näköinen verkkosivusto, joka luo luottamusta. Pysy johdonmukaisena fonttien ja värien suhteen, vältä kiireisiä ja epäselviä taustoja. Logosi tulisi näkyä yläreunassa. Vältä oikeinkirjoitusvirheitä, isoja kirjaimia, välimerkkien puutetta tai useita huutomerkkejä peräkkäin.
- Kaikki tiedot saatavilla
- Mitkä ovat maksuvaihtoehdot? Milloin tuotteeni toimitetaan? Mitkä ovat ehdot? Mitkä ovat fyysisen myymälän aukioloajat? Kävijöidesi pitäisi löytää nämä tiedot verkkosivuilta.
- Helppo kassa
- Verkkokauppasi on optimoitu saumatonta kassakäyntiä varten maksimaalisen konversion saavuttamiseksi. Pidä se sellaisena: jokainen lisäominaisuus, jonka lisäät, vaikeuttaa asiakkaidesi tilaamista.
- Tarjoa hyviä tuotteita oikeaan hintaan
- Tee markkinatutkimus. Varmista, että tuotteesi tai palvelusi tarjoavat arvoa, ja vertaile hintoja toimialallasi. Myös kävijäsi tekevät näin ja ostavat luonnollisesti halvimman hinnan tuotteen. Ovatko tuotteesi kalliimpia? Kerro kävijöillesi miksi. Onko tuotteesi laadukkaampi, parempi palvelu?
- Tarjoa erinomaista asiakaspalvelua
- Asiakkaillasi pitäisi olla helppo tapa ottaa sinuun yhteyttä ja saada haluamansa vastaukset. Verkkokaupassasi on sisäänrakennettu yhteydenottolomake, jossa on roskapostisuojaus. Älä julkaise sähköpostiosoitettasi verkkosivustollasi: jonkin ajan kuluttua saat paljon spam- ja phishing-sähköposteja.
- Pitäkää toimituskulut alhaisina
- Kun kävijäsi ovat lisänneet tuotteet ostoskoriinsa, haluat tietenkin, että he tekevät tilauksensa loppuun. Vältä ikäviä yllätyksiä, kuten korkeita toimituskuluja, lisämaksuja tai ylimääräisiä käsittelymaksuja. Kävijät peruuttavat tilauksensa näistä syistä. Harkitse ilmaisen toimituksen tarjoamista tietystä tilausmäärästä alkaen.
- Tarjoa useita maksutapoja
- Asiakkaillasi tulisi olla mahdollisuus valita vähintään 4 eri maksutavan välillä. Mitä enemmän, sitä parempi. Verkkokauppasi ostoskori tarjoaa arvion toimituskuluista ja luettelon käytettävissä olevista maksutavoista ennen kuin asiakkaan tarvitsee syöttää mitään tietoja.
- Tarjoa alennuksia
- Alennus toisesta tilauksesta, lahjatuote, määräalennukset ja ilmainen toimitus tietystä ostosummasta alkaen tarjoavat lisäkannustimen tilauksen tekemiseen.
- Hanki kanta-asiakkaita
- Uusien asiakkaiden houkutteleminen maksaa rahaa. On paljon halvempaa saada nykyiset asiakkaat ostamaan uudelleen. Tarjoa vinkkilistoja ja uutiskirje kampanjoineen pysyvää asiakassuhdetta varten. Ja tietysti pyri erinomaiseen palveluun, jotta asiakkaasi tulevat takaisin, jättävät positiivisia arvosteluja ja antavat suusanaa.
- Patience
- Ajattele pitkällä aikavälillä, älä odota välittömiä tuloksia. Yrityksen rakentaminen ei tapahdu yhdessä yössä. Verkkokauppasi käyttää uusimpia tekniikoita optimaalisten hakukonetulosten saavuttamiseksi. Hyvien sijoitusten saavuttaminen vie kuitenkin aikaa. Monet verkkokaupat menestyvät todella hyvin vasta 3 vuoden kuluttua.
Seuraava sivu: Hakukoneoptimointi
- Johdanto
- Tuotehallinta
- Verkkokaupan kokoonpano
- Tilin ja kaupan asetukset
- Maksutavat ja maksupalveluntarjoajat
- Laskut ja ehdot
- Toimituskustannusten asettaminen
- Alennukset ja lisämaksut
- Verkkotunnusten rekisteröinti ja siirtäminen
- Monikielinen kauppa
- Yhdistäminen ulkoisiin alustoihin
- Henkilökohtaiset verkko-osoitteet
- Useiden verkkokauppojen hallinta (Multishop)
- Automaattiset sähköpostit asiakkaille
- Kauniin ulkoasun suunnittelu
- Tilausten hallinta
- Markkinointi
- Moduulit
- Varmuuskopiot ja tietojen vienti
- Sähköposti ja verkkoposti
- Järjestelmänvalvojan tilit
- Korkealaatuiset valokuvat
- Kahden tekijän todennus
- Tarrat
- Meta-tagit - Verkkosivuston tarkastus
- Live-chat
- Diaesitys
- Kävijäanalyysi - Google Analytics
- Suodattimet
- Myyntipiste (POS)
- Lomakekentät
- Digitaaliset tai virtuaaliset tuotteet
- Symcalia-varausjärjestelmä
- Vieraskirja
- Yhteydenotto helpdeskiin