Uutiskirjeiden lähettäminen
Uutiskirjeet ovat helppo ja edullinen tapa pitää yhteyttä asiakkaisiisi. Sähköposti on myös erittäin luotettava viestintämenetelmä. Käytä uutiskirjeominaisuutta lähettääksesi kampanjoita, ilmoittaaksesi uusista tuotteista ja lähettääksesi tärkeitä ilmoituksia asiakkaille.
Tällä sivulla kuvataan, kuinka uutiskirjeitä lähetetään, ja annetaan hyödyllisiä neuvoja tämän ominaisuuden maksimoimiseksi.
EasyWebshop sisältää uutiskirjeominaisuuden kaikille liiketoiminta-asiakkaille. Uutiskirjeiden lähettämisestä ei peritä kustannuksia tai lisämaksuja. Käytä tätä ominaisuutta siirtymällä kohtaan Markkinointi > Uutiskirje. Jos Uutiskirje ei näy valikossa, säädä ensin käyttäjäkokemusasetusta kohtaan Edistynyt, kohdassa Asetukset > Käyttäjäkokemusaste.
Uutiskirjeiden luominen
- Napsauta Luo uutiskirje
- Valitse uutiskirjeesi kieli
- Kirjoita uutiskirjeesi aihe (enintään 78 merkkiä)
- Kirjoita teksti ja lisää kuvia
Voit muotoilla uutiskirjeesi käyttäjäystävällisellä tekstieditorilla.
Huomaa, että lähes kaikki sähköpostisovellukset ovat hyvin perustasoisia tyylikoodin tulkinnassa ja ne eroavat toisistaan. Tämä tekee mahdottomaksi luoda uutiskirjettä, joka näkyy samalla tavalla kaikilla laitteilla.
Pitkät tekstirivit kääritään mukavampaa lukemista varten. Uutiskirjeesi leveys on 760 pikseliä. Pieninäyttöisillä laitteilla tämä on pienempi.
Useimmat modernit sähköpostiohjelmat, kuten Gmail ja Outlook, estävät yleensä kuvat oletusarvoisesti suojellakseen käyttäjiä mahdollisilta yksityisyysriskeiltä ja turvallisuusuhkilta, kuten seuranta-pikseleiltä tai haitalliselta sisällöltä. Vastaanottajilla on usein mahdollisuus ottaa käyttöön kuvien näyttäminen tietyille sähköposteille tai kaikille sähköposteille luotettavilta lähettäjiltä. Miten tämä tehdään, riippuu sähköpostisovelluksesta. Huomaa, että tämä ei ole EasyWebshop:n uutiskirjeominaisuuden puute: se on turvallisuuskäytäntö, jonka sähköpostisovellukset toteuttavat hyistä syistä.
Ei suositella käyttää kuvia uutiskirjeissä olennaisen tiedon esittämiseen. Kuvia uutiskirjeissä tulisi käyttää vain lisämuotoiluun.
Suosittelemme pitämään uutiskirjeesi ulkoasun mahdollisimman yksinkertaisena. Käytä tekstiä ja kuvia pystysuunnassa: näin ne näkyvät oikein pieninäyttöisillä mobiililaitteilla. Älä käytä suuria kuvia, ne eivät näy oikein mobiililaitteilla.
Tallennuksen jälkeen näet esimerkin uutiskirjeestäsi näytöllä. Voit muokata ja poistaa uutiskirjeen alla olevilla painikkeilla.
Uutiskirjeen personointi
Käytä avainsanoja tehdäksesi uutiskirjeestäsi henkilökohtaisemman. Avainsanat korvataan automaattisesti jokaiselle vastaanottajalle erikseen.
Avainsana | Tulos |
---|---|
[CUSTOMER_FIRSTNAME] | Vastaanottajan etunimi |
[CUSTOMER_LASTNAME] | Vastaanottajan sukunimi |
Uutiskirjeiden lähettäminen
Ennen kuin napsautat Lähetä-painiketta, pidä mielessä seuraavat asiat:
- Pidä se lyhyenä ja yksinkertaisena: ihmiset eivät pidä suurten tekstien lukemisesta näytöllä.
- Lähetä enintään yksi uutiskirje viikossa, me kaikki vihaamme roskapostia!
- Lähetä uutiskirje, kun sinulla on jotain uutta ja mielenkiintoista. Asiakkaasi ovat kiitollisia.
Ennen kuin lähetät uutiskirjeesi kaikille asiakkaille, lähetä testiuutiskirje itsellesi. Näin voit tarkistaa ja korjata oikeinkirjoitus- ja muotoiluvirheitä.
Kun olet valmis, napsauta Lähetä-painiketta. Sovelluksemme lähettää uutiskirjeitä erissä ja näyttää sinulle tuloksen. Jos sinulla on paljon vastaanottajia, ole kärsivällinen äläkä sulje selainikkunaa.
Rajat
Uutiskirjeominaisuus on rajoitettu 10 000 vastaanottajaan per uutiskirje ja 4 uutiskirjeeseen kuukaudessa per kieli. Tämä pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi keskimääräiselle verkkokaupalle. Testiuutiskirjeet itsellesi eivät ole laskennassa.
Uutiskirjeen tilaus
Lisätäksesi uutiskirjeen tilaus verkkosivustosi etusivulle:
- Siirry kohtaan Hallinta > CMS
- Valitse haluttu sivu, yleensä tämä on etusivu
- Kirjoita avainsana [WEBSHOP_NEWSLETTER] (isot kirjaimet!) siihen kohtaan, johon haluat uutiskirjeen tilauslohkon
- Napsauta Tallenna
Asiakkaasi voivat nyt tilata uutiskirjeen etusivullasi.
Usein kysytyt kysymykset uutiskirjeiden lähettämisestä
- Uutiskirje ei saavu asiakkaideni postilaatikoihin
- Yleisimmät ongelmat:
- Sähköposti päätyy roskapostikansioon tai yhteystieto poistetaan automaattisesti väärin konfiguroidun roskapostisuodattimen vuoksi
- Postilaatikko on täynnä
- Vastaanottajan sähköpostipalveluntarjoajassa on ongelma
- Uutiskirjeen lähetysprosessi peruttiin ennen kuin se ehti lähettää kaikki uutiskirjeet
Voit löytää lähetettyjen uutiskirjeiden yhteenvedon kohdasta Asetukset > Lokit. Lähetetty tarkoittaa, että uutiskirje on onnistuneesti lähetetty meidän sähköpostipalvelimiltamme. Ei ole takeita siitä, että sähköposti on todella saapunut: tämä riippuu vastaanottajan sähköpostipalveluntarjoajasta. Lokimerkintää ei tule, jos uutiskirjeen lähetysprosessi peruttiin ennen sen loppuun saattamista. - Kuvat ja valokuvat eivät näy postilaatikossani
- Turvallisuussyistä useimmat sähköposti- ja verkkosähköpostiohjelmat eivät näytä kuvia oletusarvoisesti.
- Ratkaisu tähän ongelmaan riippuu sähköpostiohjelmasta. Joskus näet Näytä etä sisältö, Näytä kuvat tai Näytä valokuvat. Ole hyvä ja kysy sähköpostipalveluntarjoajasi asiakaspalvelusta tästä.
- Voinko vaihtaa lähettävän sähköpostiosoitteeni?
- Uutiskirjeet lähetetään käyttäen osoitetta no-reply@easywebshop.com. Vain tässä tapauksessa vastaanottavan sähköpostipalvelimen on mahdollista varmistaa, että uutiskirje tulee EasyWebshop:n palvelimelta. Tätä ei voi muuttaa. Jos käyttäisit eri sähköpostiosoitetta, uutiskirje päätyisi roskapostikansioon tai se poistettaisiin roskapostisuodattimen toimesta.
Seuraava sivu: Blogi
- Johdanto
- Tuotehallinta
- Verkkokaupan kokoonpano
- Tilin ja kaupan asetukset
- Maksutavat ja maksupalveluntarjoajat
- Laskut ja ehdot
- Toimituskustannusten asettaminen
- Alennukset ja lisämaksut
- Verkkotunnusten rekisteröinti ja siirtäminen
- Monikielinen kauppa
- Yhdistäminen ulkoisiin alustoihin
- Henkilökohtaiset verkko-osoitteet
- Useiden verkkokauppojen hallinta (Multishop)
- Automaattiset sähköpostit asiakkaille
- Kauniin ulkoasun suunnittelu
- Tilausten hallinta
- Markkinointi
- Hakukoneoptimointi
- Vertailusivustot
- Sosiaaliset verkostot
- Asiakaspalaute
- Uutiskirjeiden lähettäminen
- Blogi
- Toivomuslistat
- Moduulit
- Varmuuskopiot ja tietojen vienti
- Sähköposti ja verkkoposti
- Järjestelmänvalvojan tilit
- Korkealaatuiset valokuvat
- Kahden tekijän todennus
- Tarrat
- Meta-tagit - Verkkosivuston tarkastus
- Live-chat
- Diaesitys
- Kävijäanalyysi - Google Analytics
- Suodattimet
- Myyntipiste (POS)
- Lomakekentät
- Digitaaliset tai virtuaaliset tuotteet
- Symcalia-varausjärjestelmä
- Vieraskirja
- Yhteydenotto helpdeskiin