Verkkokaupan perustaminen, monen yrittäjän unelma

Suurenna tekstiäPienennä tekstin

Vuosi on 2024, yrityksesi tarvitsee verkkosivuston. Se voi olla esittelysivusto tuotteillasi ja palveluillasi tai se voi olla täydellinen verkkokauppa, jossa asiakkaat voivat ostaa ja maksaa verkossa.

Se, kuinka laaja sen kaiken pitäisi olla, riippuu pääasiassa ajastasi ja siitä, kuinka paljon liikevaihtoa odotat verkkokaupasta. Tällä sivulla selvitämme tarkemmin, mitä verkkokaupan perustaminen edellyttää. Se on aloitusopas, jonka avulla pääset alkuun verkkokaupan maailmassa.

Paketit

Oman verkkokaupan edut

Oma verkkokauppa tarjoaa monia etuja. Ehkä tärkein etu on se, että yrityksesi löytyy Google, Bing, DuckDuckGo jne.

  • Oma paikkasi verkossa (riippumaton Amazonin tai Ebayn oikuista)
  • Potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksesi verkosta
  • Professionaalinen ulkonäkö
  • Aina avoinna; sinun ei tarvitse nousta sängystä saadaksesi myyntiä

Paljonko verkkokaupan perustaminen maksaa?

Mitä verkkokaupan perustaminen maksaa?

Verkossa on saatavilla laaja valikoima verkkokauppaohjelmistoja ja alustoja. Jokaisella on omat etunsa ja haittansa. Jotkut halpoja, toiset eivät uskalla edes mainita hintaansa verkkosivuillaan ja piiloutuvat "pyydä tarjous" -lausekkeen taakse.

Money.

Mittatilaustyönä tehty verkkokauppa voi olla mielenkiintoinen, jos verkkokaupan on täytettävä hyvin erityisiä tarpeita ja jos käytettävissä on suuri budjetti. Älä odota, että sinulle rakennetun verkkokaupan avulla säästät paljon aikaa: sinun on edelleen koordinoitava ja toimitettava tekstit ja tuotekuvat itse.

Pyydä useita tarjouksia ja esitä kriittisiä kysymyksiä. Katso, onko verkkotoimisto aidosti kiinnostunut ja ajattele yhdessä yrityksesi kanssa. Tarkista heidän referenssinsä.

Luo oma verkkokauppa

Voit tietysti aloittaa itse teknisillä alustoilla, kuten Magento tai WordPress. Mutta monilla yrittäjillä ei ole aikaa selvittää kaikkea. Olen yllättynyt, että löysit edes aikaa lukea tänne asti, kiitos siitä!

Toinen vaihtoehto sitten: verkkokauppa-alustat. Niiden etuna on se, että ne ottavat vaikean työn pois käsistäsi ja tarjoavat käyttäjäystävällisen ohjelmiston kaupan hallintaan. Maksat sovelluksen käytöstä kuukausihinnan.

Jotkin alustat perivät myynti- tai transaktiomaksun. Se on ylimääräinen prosentuaalinen kustannus verkkokaupassasi tehtyä tilausta kohden. Voisi sanoa, että se on vero myynnistäsi. Tee etukäteen laskelma siitä, mikä kustannus tulee olemaan tulevaisuudessa. Alussa se voi olla kiinnostava, mutta siitä tulee nopeasti kallis vitsi, kun alat tehdä enemmän myyntiä.

Verkkokauppa

Haitat? Monet näistä alustoista tarjoavat verkkosivustoja, jotka näyttävät hyvältä mutta ovat teknisesti heikkolaatuisia. Verkkosivuston pitäisi latautua nopeasti, olla käyttäjäystävällinen ja mobiiliystävällinen sekä helppo löytää hakukoneissa. Jälkimmäinen ei toteudu monien palveluntarjoajien kohdalla. Eikä se, että laatikossa lukee hakukoneystävällinen, tarkoita, että se on sitä.

Hyvän verkkotunnuksen valinta

Tärkeä vaihe. Verkkotunnuksen on oltava:

  • On oltava helppo kirjoittaa
  • On oltava mahdollisimman lyhyt
  • Tulee sisältää mieluiten vain kirjaimia
  • Aikaiseva ja helposti muistettava

Hyvän verkkotunnuksen löytäminen voi olla haastavaa. Monet verkkotunnukset ovat jo verkkotunnusten kaappaajien viemiä. He rekisteröivät tuhansia verkkotunnuksia toivoen voivansa myydä osan niistä kiristyshintaan. Tietenkin tekosyyn kanssa: pidin tämän verkkotunnuksen saatavilla erityisesti sinua varten. Kuinka ystävällistä heiltä! verkkotunnusrekisterit osallistuvat tähän iloisesti. Tienaavathan ne sievoisen summan kaikkien näiden otettujen verkkotunnusten vuosimaksuista. Se, että verkkotunnuksilla ei ylläpidetä yhtään laadukasta verkkosivustoa, ei kiinnosta niitä.

Domain-names

Vinkki: ideoi verkkotunnusta ja tee lista mahdollisista hyvistä nimistä. Kun olet löytänyt hyvän verkkotunnuksen, joka on vielä vapaana, rekisteröi se heti. Jotkut sivustot säästävät kokeiltuja verkkotunnuksia ja rekisteröivät ne itse. Internet on täynnä kaappaajia!

Myytkö erityisesti yhteen maahan? Silloin maakohtainen pääte (.au, .co.uk) on parempi valinta hakukoneoptimoinnin ja asiakkaiden kannalta.

Miten maksujen vastaanottaminen onnistuu?

Tervetuloa verkkomaksujen maailmaan. Se on sääntöjen, rajoitusten ja piilomaksujen viidakko. Onneksi oikeiden osapuolten kanssa pääset siitä ehjin nahoin. Maksutavat voi jakaa karkeasti neljään ryhmään:

  • Lokaalit maksutavat (pankkisiirto, Bancontact, iDeal, Sofort)
  • Luottokortit (Mastercard, Visa)
  • Online-lompakot (PayPal)
  • Bitcoin

Online-maksu

Suosittelemme paikallisten maksutapojen tarjoamista maksupalveluntarjoajan, kuten Mollie, kautta. Pankkisiirrolla suoritettavat maksut kannattaa suorittaa suoraan IBAN-tilillesi. Se voidaan tehdä myös maksupalveluntarjoajan kautta, mutta se veloittaa maksun käsittelystä palkkion. Ja se on ylimääräinen välivaihe.

Verkkolompakoista PayPal on tunnetuin, mutta sillä on kyseenalainen maine. Se tarjoaa lisämaksutavan, mutta myös monia riskejä. Esimerkiksi petosriski on melko suuri (kuluttajat voivat peruuttaa maksun, vaikka kaikki menisi hyvin) ja PayPalilla on paha tapa estää tilit sattumanvaraisesti. Jos otat tämän maksutavan käyttöön, suosittelemme, että siirrät saldon PayPal-tililtäsi säännöllisesti pankkitilillesi.

Viime vuosina maksaminen Bitcoinilla ja Lightningilla on yleistynyt. Näillä maksu menee suoraan ostajalta myyjälle. Etuna on se, että välittäjänä ei ole enää mukana maksupalveluntarjoajaa. Rahojasi ei siis voida jäädyttää, kuoria tai juuttua limboon. Myöskään hylätyt maksutapahtumat eivät ole mahdollisia.

Verkkokaupan oikeudelliset vaatimukset

Ja nyt se tylsä osa. Onneksi tästä pääset helposti eroon. Tarvitset vain yleiset sopimusehdot ja tietosuojaselosteen. Molempia varten löydät ilmaisia malleja yleisistä sopimusehdoista.

Accountant

Evästeilmoitus ei ole useimmissa tilanteissa tarpeen. Oletusarvoisesti asetetaan vain toiminnalliset evästeet. Jos asetat markkinointievästeet, evästeilmoitus on pakollinen. Jotka voidaan muuten asettaa muutamalla klikkauksella. Mutta et kai suunnitellut katsovasi kävijöiden hartioiden yli?

Optimoi verkkokauppasi hakukoneita varten

Verkkokaupan optimointi SEO (hakukoneoptimointi) varten on ensisijaisesti hyvän sisällön tarjoamista. Teknisellä tasolla verkkosivut optimoidaan hyvää indeksointia varten. Mutta tietysti sivustolla on oltava jotain mielenkiintoista löydettävää, ennen kuin hakukoneet listaavat sen.

  • Varmista, että sinulla on asianmukaiset otsikot, joissa on avainsanoja
  • Kirjoita mielekkäät META-kuvaukset
  • Yritä hankkia saapuvia linkkejä
  • Vältä tekstien kopiointia ja spämmäämistä

Markkinointi

Erityisesti sivustot, joilla on hyödyllistä tietoa, sijoittuvat paremmin. Verkkokaupassa voit hyödyntää tätä lisäämällä laajoja tuotekuvauksia ja blogin, jossa on säännöllisesti päivitettyä tietoa. Verkkokauppaohjelmiston avulla voit syöttää kaiken käyttäjäystävällisesti.

Monikielinen verkkokauppa kansainväliselle yleisölle

Jos olet joka tapauksessa luomassa verkkokauppaa tai verkkosivustoa, miksi et lisäisi useita kieliä? Vetoat näin luonnollisesti paljon suurempaan yleisöön. Monikielisen verkkokaupan tekeminen ei ole kovin vaikeaa, mutta kaiken kääntäminen vaatii hieman enemmän työtä.

International

Verkkokaupan perustaminen ilmaiseksi

Voiko näinä aikoina vielä aloittaa ilmaisen verkkokaupan? Ilmaista ei loppujen lopuksi ole olemassa: jonkun on aina maksettava sähköstä, palvelimista, ylläpidosta ja helpdesk-tuesta. Epäilemättä on vielä alustoja, jotka sallivat sen vastineeksi mainoksilla ylikuormitetusta, karmeasta verkkosivustosta.

Itse tarjosimme alustallamme ilmaisia verkkokauppoja 10 vuoden ajan. Se oli erittäin suosittu kaava, mutta monien verkkokauppojen laatu jätti toivomisen varaa. Ilmaisia verkkokauppoja käytettiin valitettavan usein petoksiin. Haluamme mieluummin antaa yhteiskunnallisen panoksen laadukkailla verkkokaupoilla. Tämä on myös eettistä kuluttajia (asiakkaidemme asiakkaita) kohtaan.

Siksi päätimme tarjota vain ajallisesti rajoitetun ilmaisen kokeiluversion. Entä mainostulot ja seurantalaitteet? Emme tee niitä ollenkaan! Ärsyttäviä mainoksia ja yksityisyytemme loukkauksia on jo tarpeeksi. Ottamalla ne pois teemme paremman internetin.

Johtopäätös


Harkitsetko verkkokaupan perustamista, mutta säikähdät kaikkea siihen liittyvää? Yksi paljon tehty virhe on se, että kaiken halutaan olevan täydellistä alusta alkaen. Parasta on vain aloittaa. Se onnistuu jopa yksinkertaisella verkkosivustolla. Kaikkea voi laajentaa, parantaa ja hienosäätää jälkeenpäin.

Milloin on paras aika aloittaa verkkokauppa? Aina ja ei koskaan. Hyvän ajankohdan odottaminen on turhaa. Me itse aloitimme keskellä vuoden 2008 finanssikriisiä, ja selvisimme!



Usein esitettyjä kysymyksiä Yhteydenotto

Yleiset ehdot Yksityisyys 2009 ‑ 2024 EasyWebshop