Voinko ottaa teihin yhteyttä puhelimitse?
Ei, meihin ei ole enää mahdollista ottaa yhteyttä puhelimitse. Autamme teitä mielellämme ja tehtävänämme on tarjota poikkeuksellista tukea, mutta puhelimitse se ei ole tehokkain tapa.
Nopein tapa ottaa meihin yhteyttä on verkkotukipalvelumme kautta.
Miksi puhelintukea ei enää ole saatavilla?
Päätös tarjota tukea ainoastaan tikettijärjestelmän kautta tehtiin kokeiltuamme erilaisia tukimuotoja. EasyWebshop:n kasvaessa pienen tiimimme ei ollut enää mahdollista vastata kaikkiin asiakkaidemme puheluihin. Yksi työntekijä voi vastata vain yhteen puheluun kerrallaan. Siksi aloimme etsiä keinoja tarjota puhelintukea laajemmassa mittakaavassa.
Olemme tietoisia siitä, että EasyWebshop:n menestys johtuu suurelta osin edullisesta hinnoittelustamme. Tarjosimme jonkin aikaa maksullista priorisoitua tukea, mutta kokemus on osoittanut, etteivät asiakkaat halua maksaa lisämaksua tukipalvelusta.
Tukipalvelun tulisi siis olla maksuton, mutta henkilöstön kouluttaminen vie aikaa ja maksaa. Lisäksi EasyWebshop:llä on monia ominaisuuksia, joten kiinteän kysymysrakenteen käyttäminen ei ole mahdollista. Asiakas haluaa ottaa yhteyttä henkilöön, joka ymmärtää kysymyksen ja pystyy ratkaisemaan sen. Työntekijöiden on siksi oltava korkeasti koulutettuja, teknisesti taitavia ja kyettävä kommunikoimaan ei-teknisen yleisön kanssa.
Tukihenkilöstöä on vaikea löytää Belgian työmarkkinoilta: korkeasti koulutetut teknikot ovat harvassa ja siksi kalliita. Jotta voisimme tarjota asianmukaista puhelintukea, meidän olisi nostettava hintojamme, mutta haluamme ehdottomasti välttää tämän! Olemme nähneet jo monien verkkokauppatoimittajien menevän konkurssiin, koska käyttäjät yksinkertaisesti haluavat edullisia hintoja. Kilpaillaksemme kansainvälisesti pidämme hintamme alhaisina.
Harkitsimme lisämaksullista palvelunumeroa, mutta se ei toimi: se aiheuttaa tyytymättömyyttä ja turhautumista asiakkaissa, erityisesti jonotustilanteissa. Kokeilimme myös puheluiden ulkoistamista ulkopuolisille puhelinpalvelukeskuksille. Valitettavasti tämä tapahtui laadun kustannuksella: asiakkaiden tiedusteluihin ei vastattu (oikein), mikä johti tyytymättömyyteen. Lisäksi tämä palvelu oli Belgiassa erityisen kallista. Ulkomaiset vaihtoehdot eivät vakuuttaneet meitä laadusta, jota asiakkaamme meiltä odottavat.
Tutkimuksemme laajamittaista puhelintukea tarjoavista yrityksistä osoitti, että asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytymättömiä. Meillä itsellämme on ollut monia tyytyväisiä asiakkaita puhelimessa. Oli vain pieni ryhmä, jota emme voineet auttaa tai joiden vaatimukset olivat epärealistisia. Valitettavasti erityisesti tämä jälkimmäinen ryhmä jättää kielteisiä kommentteja sosiaaliseen mediaan ja internetfoorumeille. Puhelintuki on henkisesti vaativaa työtä, josta saa vähän palkintoa, mutta jolla on suuret kielteiset seuraukset, jos työntekijä tekee vahingossa virheen.
Näistä syistä olemme päättäneet olla enää tarjoamatta puhelintukea ja keskittyä vakaaseen ja skaalautuvaan vaihtoehtoon: verkkotukipalveluun.
Tukitikettien edut
- Nopea ja tehokas palvelu - valmiiden vastausten avulla voimme vastata nopeasti yleisiin aloittelijoiden kysymyksiin.
- Turvallisuus - sisäänkirjautumisen jälkeen tukitiketti liitetään tiliin. Pahantahtoinen henkilö ei voisi pyytää muutoksia kirjautumatta sisään.
- Ei puhelinjonotusta - asiakkaat voivat tehdä muuta odottaessaan vastausta.
- Kokonaiskuva - meillä on välittömästi pääsy kaikkiin asiakastietoihin, mukaan lukien tilauksiin ja aiempiin tiedusteluihin.
- Delegointi - voimme välittää kysymykset henkilölle, joka osaa parhaiten vastata, vaikka kyseinen henkilö ei olisikaan sillä hetkellä tavoitettavissa.
- Mahdollisuus työskennellä prioriteettien mukaan - asiakkaat, joilla on vähemmän tiedusteluja, priorisoidaan niiden edelle, jotka ottavat meihin yhteyttä päivittäin.
- Visuaalinen apu - monimutkaisia asioita, kuten yhteyksiä maksupalveluntarjoajiin, voimme selittää kuvakaappausten ja kaavioiden avulla.
- Skaalautuvuus - tehokkuuden ansiosta voimme vastata moniin kysymyksiin vain muutamalla työntekijällä. Näin voimme ylläpitää edullista hinnoitteluamme.
Joihinkin kysymyksiin saatetaan vastata paremmin puhelimitse, jolloin soitamme asiakkaalle itse.
Vaihtoehtoiset tukimuodot
Sähköposti
Aluksi tarjosimme tukea sähköpostitse. Valitettavasti roskapostin tulva johti lopulta siihen, että meiltä jäi huomaamatta tärkeitä sähköposteja asiakkailtamme. Roskaposti johtui siitä, että sähköpostiosoitteemme oli asiakkaidemme osoitekirjoissa. Nämä osoitekirjat joutuvat usein roskapostittajien käsiin tietokoneen vaarantumisen jälkeen. Lisäksi kysymystä oli vaikea yhdistää verkkokauppaan, koska asiakkaat eivät aina lähettäneet sähköpostia verkkokauppaansa liitetystä sähköpostiosoitteesta.
Verkkokauppakurssit
Mieluisin tapa meille on tarjota henkilökohtaista apua. Järjestämme asiakkaillemme koulutuskursseja, joissa on kysymysosioita. Valitettavasti tämä on aina suuri investointi, ja tavoitamme vain pienen osan asiakkaistamme.
Sosiaalinen media
Tällä tavoin on mahdotonta vastata tehokkaasti asiakkaiden tiedusteluihin laajassa mittakaavassa. On myös epäselvää, mikä sosiaalisen verkoston profiili on linkitetty mihinkin verkkokauppaan. Tämän vuoksi turvallisuutta ei voida taata.
- Johdanto
- Tuotehallinta
- Verkkokaupan kokoonpano
- Tilin ja kaupan asetukset
- Maksutavat ja maksupalveluntarjoajat
- Laskut ja ehdot
- Toimituskustannusten asettaminen
- Alennukset ja lisämaksut
- Verkkotunnusten rekisteröinti ja siirtäminen
- Monikielinen kauppa
- Yhdistäminen ulkoisiin alustoihin
- Henkilökohtaiset verkko-osoitteet
- Useiden verkkokauppojen hallinta (Multishop)
- Automaattiset sähköpostit asiakkaille
- Kauniin ulkoasun suunnittelu
- Tilausten hallinta
- Markkinointi
- Moduulit
- Varmuuskopiot ja tietojen vienti
- Sähköposti ja verkkoposti
- Järjestelmänvalvojan tilit
- Korkealaatuiset valokuvat
- Kahden tekijän todennus
- Tarrat
- Meta-tagit - Verkkosivuston tarkastus
- Live-chat
- Diaesitys
- Kävijäanalyysi - Google Analytics
- Suodattimet
- Myyntipiste (POS)
- Lomakekentät
- Digitaaliset tai virtuaaliset tuotteet
- Symcalia-varausjärjestelmä
- Vieraskirja
- Yhteydenotto helpdeskiin